10 Mayıs 2009 Pazar

KAÇAN FIRSATLAR


Kirlangiç'in biri bir adama asik olmus.>Penceresinin önüne konmus bütün cesaretini>toplamis röfleli tüylerini kabartmis güzel>durduguna ikna olduktan sonra...Küçük sevimli gagasiyla cama vurmus.>Tik... Tik... Tik.Adam cama bakmis.Ama içeride kendi isleriyle ugrasiyormus.>Bir mesgulmüs bir mesgulmüs!Kimmis onu isinden alikoyan?>Minik bir kirlangiç!>>Heyecanli kirlangiç telasini bastirmaya çalisarak>deriiin bir nefes almis sirin gagasini açmis sözcükler>dökülmeye baslamis:>Hey adam! Ben seni seviyorum. Nedeni'ni niçin'ini>sorma. Uzun zamandir seni izliyorum. Bugün cesaret>buldum konusmaya. Lütfen pencereyi aç ve beni içeri al.>Birlikte yasayalim.>Adam birden parlamis.>Yok daha neler?>Durduk yerde sen de nereden çiktin simdi?>Olmaz alamam! demis.Gerekçesi de pek sersemceymis:>Sen bir kussun! Hiç kus insana asik olur mu?Kırlangiç mahçup olmus.>Basini önüne eğmis.Ama pes etmemis bir süre sonra tekrar pencereyegelmis gülümseyerek bir kez daha sansini denemis:Adam adam! Hadi aç artık şu pencereni. Al beni içeri!Ben sana dost olurum. Hiç canini sikmam.Adam kararli adam israrli:Yok yok ben seni içeri alamam demis.>Biraz da kaba miymis neymis lafi kisa kesmis:isim gücüm var git basimdan!Aradan bir zaman geçmis kirlangiç son kez adamin>penceresine gelmis: Bak soguklar da basladi üsüyorum>disarida. Aç su pencereyi al beni içeri. Yoksa sicak>yerlere göç etmek zorunda kalirim. Çünkü ben ancak sicakta>yasarim. Pi_man olmazsin seni eğlendiririm. Birlikte yemekyeriz bak hem sen de yalnizsin! Yalnizligini paylasirim...demis. Bazilari gerçekleri duymayi sevmezmis.Adam bu yalnizlik meselesine içerlemis.>Pek bir sinirlenmis.>Ben yalnizligimdan memnunum demis.Kustan onu rahat birakmasini istemis.>Düpedüz kovmus.>>Kirlangiç son denemesinden de basarisizlikla çikinca>basini önüne egmis çekip gitmis.Yine aradan zaman geçmiş. Adam önce düşünmüş sonra kend kendine itiraf etmiş: Hay benim akılsız başım demiş.Ne kadar aptallik ettim! Beklenmedik bir anda karsima çikan birdostluk firsatini teptim. Niye onun teklifini kabul etmedim ki? simdi böyle kös kös oturacagima keyifli vakit geçirirdik birlikte. Pisman olmus olmasina ama is isten>geçmis. Yine de kendi kendini rahatlatmayi ihmal etmemis: Sıcaklar baslayinca kirlangicim nasil olsa yine gelir.Ben de onu içeri alir mutlu bir hayat sürerim. Ve çok uzunca bir süre sicaklarin gelmesini beklemis.Gözü yollardaymis.Yaz gelmis baska kirlangiclar gelmis.Ama...Onunki hiç görünmemis!Yazin sonuna kadar penceresi açik beklemis ama bosuna.Kirlangiç yokmus! Gelen baska kirlangiclara sormus ama gören olmamis.Sonunda danismak ve bilgi almak için bir bilge kisiye gitmis. Olanlarianlatmis.Bilge kisi gözlerini adama dikmis ve demis ki:Kirlangiçlarin ömrü alti aydir...Hayatta bazi firsatlar vardir sadece bir kez elinize>geçer ve degerlendiremezseniz uçup gider.>Hayatta bazi insanlar vardir sadece bir kez karsiniza>çikar degerini bilemezseniz kaçip giderler. Ve asla geri>gelmezler. Dikkatli olun...>Farkinda olun...>Ve bir düsünün bakalim:>Acaba siz bugüne kadar sizinle dost olmaya çalisan kaç>kirlangici pencerenizden kovaladiniz...? HATİCE DEMİRBAY

Hiç yorum yok: